|
H-bridge |
| Autor |
Wiadomość |
treker
www.dioda.com.pl

|
Wysłany: 27 Wrz 06 03:56 H-bridge
|
|
|
H-Brige –Mostek/Mostek H Jest to układ wykonany z kilku tranzystorów lub układów scalonych typu L293D. Jest to podzespół odpowiedzialny najczęściej za sterowanie silników bldc.
Zasada działania jest bardzo prosta. Od każdego mostka wychodzą 2 zaciski. Jeżeli podamy sygnał na zacisk pierwszy silnika zacznie obracać się w jedną stronę, gdy na pierwszym zacisku będzie 0 a na drugim 1 wtedy silnik zacznie kręcić się w przeciwną stronę.
Oczywiście są też wyjścia (2) do zasilania układu i (2) do podłączenia silnika
Podsumowując h-bridge to sterownik kierunków obrotów silnika.
Najpopularniejszy schemat mostkaę
Przykład mostka:
 |
|
|
|
|
 |
Radosna22

|
Wysłany: 09 Paź 06 03:32
|
|
|
Jestem początkujący i mam pytania co do mostka:
Ten H-bridge trzeba samemu od podstaw budować czy można kupić gotowy na osobnej płytce??
Rozumiem że mostek jest niezbędyny do sterowania silnikiem za pomocą mikrokontrolera??
Czy są rózne mostki h-bridge??Czym się róznią??Czy to ma znaczenie jaki się będzie stosować??
Proszę o dokładne odpowiedzi, a nie coś typu "poczytaj sobie tu: http:..." |
|
_________________ Pozdrawiam, Pocketer |
|
|
|
 |
daniel93

Pomógł: 11 razy Posty: 376 Otrzymał 16 piw(a) Skąd: Wujskie
|
Wysłany: 09 Paź 06 04:07
|
|
|
| Cytat: | | Ten H-bridge trzeba samemu od podstaw budować czy można kupić gotowy na osobnej płytce?? |
Mostek H można kupić w formie układu scalonego. Szukaj układów takie jak: L293D i L298.
| Cytat: | | Rozumiem że mostek jest niezbędyny do sterowania silnikiem za pomocą mikrokontrolera?? |
Tak.
| Cytat: | | Czy są rózne mostki h-bridge??Czym się róznią??Czy to ma znaczenie jaki się będzie stosować?? |
Mostki H działają na tej samej zasadzie, a różnią się przede wszystkim prądem wyjściowym... |
|
|
|
|
 |
treker
www.dioda.com.pl

|
Wysłany: 09 Paź 06 06:16
|
|
|