Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RegulaminRegulamin  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

mikrosterowniki.pl

Przyszłość jest w naszych rękach...
...bo przyszłość to robotyka.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: treker
25 Cze 08 10:12
Problem z mostkiem...
Autor Wiadomość
Szybos 

Wysłany: 16 Cze 07 03:13   Problem z mostkiem...

Witam. Jestem początkujący w tej dziedzinie :) Na elektronice może co nieco się znam, układy logiczne też nie są mi obce, ale jeszcze mikroprocesorów nie miałem :-? Chodzi mi o mostek H-Bridge. Przeczytałem trochę o nim i znam mechanizm działania, ale nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V (Może głupoty piszę, ale dopiero zaczynam i chciałbym sie co nieco dowiedzieć, a widziałem odpowiedz kolegi w którymś temacie o mostku ze zaprojektował go na odpowiednie wartości) Jakby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny... I jeszcze mała prośba czy mógłby ktoś umieścić swój gotowy projekt płytki sterującej robotem i opisać go dokładnie?? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta

treker 
www.dioda.com.pl

Otrzymał 30 piw(a)
Wysłany: 16 Cze 07 04:44   

Szybos napisał/a:
Nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V

Do napięcia nie musisz dobierać elementów. Dobór podzespołów zależy między innymi od prądu jaki ma płynąć poprzez mostek. Jeśli chcesz 7,2V to poprostu musisz takim napięciem zasilić mostek.
Pozdr

zaquadnik 
Expert PLD

Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 28 Lis 07 08:50   

A czy napięcie nasycenia tranzystora (w wypadku BJT) lub rezystancja kanału (dla FETów) nie mają wpływu na spadek napięcia na wyjściu mostka ?

daniel93 

Otrzymał 19 piw(a)
Wysłany: 28 Lis 07 04:27   

zaquadnik ma racje, trzeb pamiętać, że jeśli używamy mostka z zwykłych tranzystorów, to tracimy 0,6v na tranzystorze. Silnik jest zasilany poprzez 2 tranzystory z mostka, więc na wyjściu mostka, z naszego 7,2v zostaje 6v.

zaquadnik 
Expert PLD

Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 28 Lis 07 09:24