Przesunięty przez: treker 25 Cze 08 10:12 |
Problem z mostkiem... |
| Autor |
Wiadomość |
Szybos

|
Wysłany: 16 Cze 07 03:13 Problem z mostkiem...
|
|
|
Witam. Jestem początkujący w tej dziedzinie Na elektronice może co nieco się znam, układy logiczne też nie są mi obce, ale jeszcze mikroprocesorów nie miałem Chodzi mi o mostek H-Bridge. Przeczytałem trochę o nim i znam mechanizm działania, ale nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V (Może głupoty piszę, ale dopiero zaczynam i chciałbym sie co nieco dowiedzieć, a widziałem odpowiedz kolegi w którymś temacie o mostku ze zaprojektował go na odpowiednie wartości) Jakby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny... I jeszcze mała prośba czy mógłby ktoś umieścić swój gotowy projekt płytki sterującej robotem i opisać go dokładnie?? |
|
|
|
|
 |
treker
www.dioda.com.pl

|
Wysłany: 16 Cze 07 04:44
|
|
|
| Szybos napisał/a: | | Nie wiem jak dobrać tak elementy aby na wyjściu było 7,2V |
Do napięcia nie musisz dobierać elementów. Dobór podzespołów zależy między innymi od prądu jaki ma płynąć poprzez mostek. Jeśli chcesz 7,2V to poprostu musisz takim napięciem zasilić mostek.
Pozdr |
|
|
|
|
 |
zaquadnik
Expert PLD

|
Wysłany: 28 Lis 07 08:50
|
|
|
| A czy napięcie nasycenia tranzystora (w wypadku BJT) lub rezystancja kanału (dla FETów) nie mają wpływu na spadek napięcia na wyjściu mostka ? |
|
_________________ Życie byłoby prostsze, gdybyśmy mieli do niego kod źródłowy A BASCOMem się brzydzę :P:P |
|
|
|
 |
daniel93

Pomógł: 11 razy Posty: 390 Otrzymał 19 piw(a) Skąd: Wujskie
|
Wysłany: 28 Lis 07 04:27
|
|
|
| zaquadnik ma racje, trzeb pamiętać, że jeśli używamy mostka z zwykłych tranzystorów, to tracimy 0,6v na tranzystorze. Silnik jest zasilany poprzez 2 tranzystory z mostka, więc na wyjściu mostka, z naszego 7,2v zostaje 6v. |
|
|
|
|
 |
zaquadnik
Expert PLD

|
Wysłany: 28 Lis 07 09:24
|
|
|