Wysłany: 16 Wrz 08 09:22 Walduś, mój pierwszy robot
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum.
chciałbym zaprezentować Wam waldka, schemat bardzo prosty.
napędem są dwa przerobione serwa Tower Pro SG-90, ale jestem troche wkurzony, bo nie pracują równo, bo jedno kręci się szybciej, przez co waldek nie jeździ prosto nawet gdy źródło światła jest przed nim.
mam parępytań jako, że jestem początkującym.
1. jakie serwa najlepiej używać to takich robotów?
2. chciałbym rozpocząć przygodę z mikrokontrolerami,
myślałem zeby najpierw zrobić jakiś układ oparty o ATMEGE (może polecacie inny?) 3,4 diody,żeby sobie mrugały w jakiejś ustalonej sekwencji. potem chciałbym zrobić podwozie do linefollowera i sterować nim jako samochodzikiem, żeby skręcal najpierw w lewo itp.(tez jakaś ustalona sekwencja) a potem dopiero wziąć się za linefollowera.
Serwa są ciut za drogie jak na mnie do takich celów. Ale jak już to bier w wersji standart. 2 to nie pytanie. Zrób tak jak mówisz i ok. Poczytaj kursik Ikara, albo lepiej kup se książke wiązany programowanie mikrokontrolerów avr w języku bascom.
Pomógł: 11 razy Posty: 390 Otrzymał 19 piw(a) Skąd: Wujskie
Wysłany: 22 Wrz 08 05:38
miesiek: Te serwa są po 17zł i można je wykorzystać w innych robotach.
juras5 napisał/a:
1. jakie serwa najlepiej używać to takich robotów?
Te co użyłeś są ok, a nierówna praca to przypadek. A może nie nasmarowałeś ich?
juras5 napisał/a:
chciałbym rozpocząć przygodę z mikrokontrolerami,
myślałem zeby najpierw zrobić jakiś układ oparty o ATMEGE (może polecacie inny?) 3,4 diody,żeby sobie mrugały w jakiejś ustalonej sekwencji. potem chciałbym zrobić podwozie do linefollowera i sterować nim jako samochodzikiem, żeby skręcal najpierw w lewo itp.(tez jakaś ustalona sekwencja) a potem dopiero wziąć się za linefollowera.
Pomógł: 2 razy Posty: 185 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Krynica-Zdrój
Wysłany: 23 Wrz 08 09:07